Storytelling w copywritingu – co warto wiedzieć

Storytelling w copywritingu – co warto wiedzieć

31 października, 2021 Wyłączono przez Kapusta

Copywriting to sztuka używania słów do przekonywania ludzi. Wszystkie udane teksty zaczynają się od przekonującego przekazu. Copywriterzy tworzą wiadomości, które sprzedają, przekonują, inspirują i motywują. Mogą też jedynie informować, ale wtedy lepiej nazywać ich pisarzami bądź blogerami.

Czym jest copywriting i gdzie ma miejsce?

Copywriting to sztuka, rzemiosło i biznes. Obejmuje pisanie tekstów do druku, online, audio, wideo, radio, i wszędzie tam, gdzie tekst jest używany do komunikowania się. Dobrze dostosowana wiadomość jest kluczem w reklamie i komunikacji.

Umiejętności związane z copywritingiem są podobne do tych z reklamy, ale copywriting koncentruje się jedynie na słowie pisanym aniżeli graficznych elementach. Copywriter tworzy wiadomości, które przekonują ludzi do podjęcia działań, w tym zakupu produktu lub usługi. Copywriters używa wielu z tych samych technik, jak reklamodawcy, w tym nagłówki, podtytuły, grafiki i listy. Copywriting pozwala również tworzyć nowe sposoby, które później są testowane w reklamach. Jeśli zdają egzamin, to takie już pozostają i są używane wielokrotnie.

Copywriting może być ważną częścią planu marketingowego. Copywriter stworzy reklamy, listy sprzedaży, broszury, billboardy i inne formy pisemnych form marketingowych. Taka osoba może również napisać treść dla stron internetowych, e-maili, prezentacji, spotów radiowych i filmów wideo. Wyspecjalizowany copywriter może napisać slogany do broszur, billboardów, stworzyć reklamy radiowe lub telewizyjne, i więcej.

Copywritng jako narzędzie sprzedażowe w internecie

Copywriting dla stron sprzedażowych w internecie jest jedną z najważniejszych rzeczy. Bez świeżych, porywających i przekonujących tekstów sprzedażowych, strona internetowa firmy po prostu nigdy nie będzie się rozwijać. Nie ma znaczenia, na jakiej stronie jesteś – czy jest to strona e-commerce, strona partnerska, blog, lub strona poświęcona tworzeniu społeczności wokół produktu lub usługi. Tekst i informacja są kręgosłupem sieci.

Jeśli chodzi o maksymalizację potencjału witryny, nie ma lepszego sposobu na osiągnięcie sukcesu niż opanowanie sztuki copywritingu.
Patrząc na różne rodzaje tekstów, różne z nich można wykorzystać na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego.

Jak można dodać copywriting do swojego lejka sprzedaży w internecie? Należy korzystać przede wszystkim z odpowiednich słów kluczowych, nagłówków, podtytułów, list i wszystkiego, co ułatwia przyswajanie tekstu. Teksty powinny być przed tym perswadujące i spełniać cel, który zależy od etapu, na jakim jest lejek sprzedażowy.

Lejek sprzedażowy to, w najbardziej podstawowym ujęciu, seria “kroków”, jakie podejmują konsumenci, aby zbliżyć się do zakupu Twojego produktu. Każdy krok w lejku sprzedaży to seria mikrokonwersji – małych, przyrostowych działań, które konsumenci podejmują, gdy zbliżają się do zakupu Twojego produktu.

Copywriting w lejku sprzedażowym powinien przekonać czytelnika do podjęcia działań, które przynoszą korzyści sprzedawcy i kupującemu. Odbywa się zazwyczaj poprzez e-maile, posty na blogu, banery reklamowe, posty w mediach społecznościowych, itp.  Na każdym etapie musi uwzględniać odpowiednie wezwanie do działania np. “kup teraz”, “zapisz się do newslettera”, “przeczytaj cały wpis”, “zadzwoń teraz”.