Storytelling w copywritingu – co warto wiedzieć
31 października, 2021Copywriting to sztuka używania słów do przekonywania ludzi. Wszystkie udane teksty zaczynają się od przekonującego przekazu. Copywriterzy tworzą wiadomości, które sprzedają, przekonują, inspirują i motywują. Mogą też jedynie informować, ale wtedy lepiej nazywać ich pisarzami bądź blogerami.
Czym jest copywriting i gdzie ma miejsce?
Copywriting to sztuka, rzemiosło i biznes. Obejmuje pisanie tekstów do druku, online, audio, wideo, radio, i wszędzie tam, gdzie tekst jest używany do komunikowania się. Dobrze dostosowana wiadomość jest kluczem w reklamie i komunikacji.
Umiejętności związane z copywritingiem są podobne do tych z reklamy, ale copywriting koncentruje się jedynie na słowie pisanym aniżeli graficznych elementach. Copywriter tworzy wiadomości, które przekonują ludzi do podjęcia działań, w tym zakupu produktu lub usługi. Copywriters używa wielu z tych samych technik, jak reklamodawcy, w tym nagłówki, podtytuły, grafiki i listy. Copywriting pozwala również tworzyć nowe sposoby, które później są testowane w reklamach. Jeśli zdają egzamin, to takie już pozostają i są używane wielokrotnie.
Copywriting może być ważną częścią planu marketingowego. Copywriter stworzy reklamy, listy sprzedaży, broszury, billboardy i inne formy pisemnych form marketingowych. Taka osoba może również napisać treść dla stron internetowych, e-maili, prezentacji, spotów radiowych i filmów wideo. Wyspecjalizowany copywriter może napisać slogany do broszur, billboardów, stworzyć reklamy radiowe lub telewizyjne, i więcej.
Copywritng jako narzędzie sprzedażowe w internecie
Copywriting dla stron sprzedażowych w internecie jest jedną z najważniejszych rzeczy. Bez świeżych, porywających i przekonujących tekstów sprzedażowych, strona internetowa firmy po prostu nigdy nie będzie się rozwijać. Nie ma znaczenia, na jakiej stronie jesteś – czy jest to strona e-commerce, strona partnerska, blog, lub strona poświęcona tworzeniu społeczności wokół produktu lub usługi. Tekst i informacja są kręgosłupem sieci.
Jeśli chodzi o maksymalizację potencjału witryny, nie ma lepszego sposobu na osiągnięcie sukcesu niż opanowanie sztuki copywritingu.
Patrząc na różne rodzaje tekstów, różne z nich można wykorzystać na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego.
Jak można dodać copywriting do swojego lejka sprzedaży w internecie? Należy korzystać przede wszystkim z odpowiednich słów kluczowych, nagłówków, podtytułów, list i wszystkiego, co ułatwia przyswajanie tekstu. Teksty powinny być przed tym perswadujące i spełniać cel, który zależy od etapu, na jakim jest lejek sprzedażowy.
Lejek sprzedażowy to, w najbardziej podstawowym ujęciu, seria “kroków”, jakie podejmują konsumenci, aby zbliżyć się do zakupu Twojego produktu. Każdy krok w lejku sprzedaży to seria mikrokonwersji – małych, przyrostowych działań, które konsumenci podejmują, gdy zbliżają się do zakupu Twojego produktu.
Copywriting w lejku sprzedażowym powinien przekonać czytelnika do podjęcia działań, które przynoszą korzyści sprzedawcy i kupującemu. Odbywa się zazwyczaj poprzez e-maile, posty na blogu, banery reklamowe, posty w mediach społecznościowych, itp. Na każdym etapie musi uwzględniać odpowiednie wezwanie do działania np. “kup teraz”, “zapisz się do newslettera”, “przeczytaj cały wpis”, “zadzwoń teraz”.