Dlaczego outdoor jest tak efektywny w czasach kultury 2.0
15 marca, 2021Będąc świadkiem rewolucji cyfrowej, dosłownej digitalizacji wszelkich aktywności ludzkich, ktoś mógłby stwierdzić, że reklama zewnętrzna wobec zalewu reklam w Internecie czy telewizji, może wydawać się nieco anachroniczna, niedostosowana do wyzwań współczesności. Nic bardziej mylnego.
Reklama wielkoformatowa – outdoor działa!
Reklama zewnętrzna wciąż należy do najbardziej efektywnych i jednocześnie najmniej kosztownych form z palety marketingowych możliwości. Pomimo co raz popularniejszej pracy zdalnej, każdego dnia miliony ludzi w Polsce przemieszczają się z jednego punktu do drugiego. Natężenie ruchu w największych aglomeracjach w godzinach szczytu jest niemal nie do zniesienia, jednocześnie wystawiając wszystkich uczestników tej nieustającej podróży na działania kampanii outdoorowych. Media elektroniczne stawiają na konkretne grupy odbiorców, spersonalizowany przekaz budowany jest w oparciu o dane dotyczące behawioralnych śladów zachowań konsumenckich w Sieci.
Ciekawostka o reklamie na platformach filmowych
Media elektroniczne przeładowują odbiorców komunikatami reklamowymi, a jednocześnie na wielu platformach jak HBO czy Netflix, umożliwiają korzystanie z kultury mediów bez obecności przekazów reklamowych. Obecność na wskazanych tu platformach wymaga inwestowania w proces produkcji dzieł filmowych i umieszczanie swojego komunikatu np. w formie product placement, a to w wielu przypadkach wykracza poza limit budżetu reklamowego, albo jest kompletnie nieadekwatne do stawianych celów promocji.
Ponadczasowość reklamy outdoor
Pomimo wielu zalet elektronicznego śledzenia poczynań odbiorców, kampanie realizowane poprzez media elektroniczne mogą za sprawą algorytmizacji pomijać wielu potencjalnych (a czasem nieprzewidzianych) zainteresowanych klientów. Outdoor jest jak biblioteka o otwartym dostępie – każdy może trafić na pozycje, których nie spodziewał się znaleźć. Reklama zewnętrzna zdobywa grono odbiorców z samego faktu swojej niepomijalnej obecności. Niezależnie od rozwoju mediów elektronicznych, w rankingach zapamiętywalności reklam, outdoor zajmuje wciąż czołowe pozycje. Informacje dotyczące przemieszczania się ludności potęgują precyzję w adresowaniu przekazów i stawianiu na określone lokalizacje.
Reklama zewnętrzna nie stoi w opozycji do mediów elektronicznych. Bywa odniesieniem do nich, sugestią do sięgnięcia po smartfon czy skorzystania z określonej usługi. Niezależnie od tego jak atrakcyjne jest robienie dziś wszystkiego online, ludzie wciąż codziennie opuszczają swoje domostwa, wsiadają do samochodów, autobusów, metra albo pociągów. Spędzają wiele czasu czekając na peronach, na przystankach, w korkach. Podczas wszystkich tych czynności dosłownie konsumują reklamy. Reklama zewnętrzna jest tam gdzie twój klient. A by go dostrzec i pozyskać, warto zwrócić się do fachowców od outdooru z ZnajdźReklamę.pl.